۱۳۸۴ خرداد ۲۶, پنجشنبه

منزل بلند و همت شبگير کوته است
تلاش دوباره ملت ايران برای دريافت سهم مقبولی از دموکراسی و حق اجتماعي خود ، فردا رقم مي خورد.از انقلاب اسلامی 27 سال گذشت. امسال نيز علی رغم آنکه در جای جای جهان انقلاب های رنگارنگ به وقوع پيوست اما، حاکمان محکوم ما درس نگرفتند و فضا را آنچنان که بايسته است مفتوح نخواستند. گروهی از زنان و مردان توانمندی که می توانستند به حضور با نشاط ملت رنگ و لعاب جانانه تری بدهند رد صلاحیت شدند و از دم تيغ استصواب پيران نگهبان گذشتند.پر واضح است که عملکرد شورای چند نفره ی نگهبان ، اگر به همين منوال ادامه يابد ، آقايان با دستان لرزان و ناتوان ناشی از کهولت سن، ايران را به اجنبی تحويل خواهند داد. آنوقت جام زهر دومی نوشيده خواهد شد و ديگر برای دفاع و صيانت دير و دور خواهد بود. اما اگر نگوييم سقف اما کف مطالبات اکثريت ملت باز در اين انتخابات مهياست. نه به مدد بلند مرتبه نشينان ، که به همت پافشاری همين مردم چنين فرصتی مهيا گشت. بسياری از ما تاريخ را فراموش کرديم و چونان گذشته که نياکانمان برای خود منجی آفرينی کردند دوباره گردا گرد آزمودگان تجمع کرده ايم و دل خوش کرده ايم که سخنان جديدشان از سر تغيير است و زهی خيال باطل که اين سرابي بيش نيست. به جای روی آوری به آنان که با تمام وجود درون ما را صدا مي کنند ، يا جوابی نمی دهیم و يا آشيانه ديروزی ها را ماوا کرده ايم.
امروز همانان که 8 سال همصدا با اکثريت، حاکميت را به چالش جدی کشيدند و کم هزينه هم پرداخت نشد، گرداگرد اصلاح طلبی ديگر را گرفته و با آموختن از آموخته های بيست و هشتمين روز مرداد سال سی و دو قصد دارند بیست و هفتمين روز خرداد هشتاد و چهار را در تاريخ ايران زمين گامی به پيش ونه گامی چون پيش سازند. من ايرانی کوچکترين هم سزاوتر ديدم با نوشتن متن اندکی به دوستان و آينده خود و فرزندم بگويم که:
پاک است همچو صبح به عالم حساب ما
در خون شبنمی نرود آفتاب ما
اين راه دور، زود به انجام مي رسد
کوتاهيي اگر نکند پيچ و تاب ما
چون شعله سر مکش ز دل سينه تاب ما
کز سوز عشق، اشک ندارد کباب ما
از آفتاب تجربه گشتيم خامتر
نارس بر آمد از سفر خم، شراب ما
هيچ است هر چه هست، بجز همت بلند
اين مصرع است از دو جهان ، انتخاب ما
منزل بلند و همت شبگير کوته است
فرصت، سبک عنان و گران است خواب ما
هيچم اگر چه صائب و از هيچ کمتريم
دام فريب خلق ندارد سراب ما
----------------------------------------------------------------------------------
ضمناً به اطلاع دوستان مي رسانم که متاسفانه به علت اشکالاتی که در صفحه ی کامنت پيش آمد مجبور شدم هاست آنرا تغيير دهم. از کليه دوستانی که به همین علت نظراتشان پاک شده است پيشا پيش عذر خواهی ميکنم.

0 نظرات: