۱۳۸۴ آذر ۵, شنبه

چند نکته و چند نظر
اول: شنیدم که عده ای برادر به بهانه های مختلف ,در دانشگاههای آزاد اسلامی کشور مشغول بحران آفرینی هستند.به روشنی می توان فهمید که اقتدارگران در برنامه ریزیهای خود سعی دارند فضا های دانشگاه آزاد را نیز در ید قدرت خویش گیرند. به نظرم می رسد هدف اصلی این گروه ها تنگ کردن حلقه محاصره به دور هاشمی رفسنجانی است. اکنون پس از توزیع آن فیلم میلیاردی,(منظورم صدای آقای عباسی است که بر آن تصاویر تکان دهنده گذاشته بودند تا هاشمی را مچاله کنند و در ایام انتخابات توسط برادران توزیع کردید)نوبت پاتک دوم است تا پشت هاشمی, خاک میدان را لمس نماید و دانشگاه آزاد بهانه ی خوبی است. من به عنوان یک ایرانی که امید چندانی هم به آقای هاشمی ندارد, به او صمیمانه می گویم که:جناب هاشمی! دو بخش دست شماست, یکی شورای تشخیص مصلحت و یکی هم دانشگا ههای آزاد. گوی انتخابات را که با هر روشی بود از شما ستاندند لا اقل سعی کنید با برخوردهای روشنگرانه و البته حمایتی از تشکل های اصلاح طلب دانشگاههای آزاد , این مرکز کلان آینده ساز را از دست ندهید.بی توجهی شما به این دو مرکز مهم, قدرت خالصی است که راحت در اختیار اقتدارگرایان قرار داده اید.
دوم:سخنان هفته ی گذشته رییس جمهور اسلامی در مجلس و ارایه آمار کاملاً اشتباه و نادرست بود چندانکه ,چهره ی نسباتاً اسلامی دولت آقای احمدی نژاد را برای بسیاری در همین ابتدا با چالش روبرو ساخت.از ایشان که شعار های داغ معنوی را سرلوحه ی دولتشان قرار داده بودند, بعید بود برای پوشاندن نقاط ضعف این روز های کابینه خود,به ارقام دروغ و غیر واقعی روی آورند.دولت مهرورزی باید بداند که با کوبیدن دولت اصلاحات نه تنها راه خود را هموار نخواهد کرد که بر کوه مشکلات پیش رویش معضلات دیگری را هم خواهد افزود.از آقای خاتمی هم متعجبیم که در مقابل این آمار نادرست هنوز واکنشی نشان نداده اند.
سوم: این نزاع لفظی آقای شاهرودی و رییس جمهور هم برای من نکته عجیبی شده است.از آن طرف رییس جمهور و نمایندگان مجلس از شاهرودی می خواهند که دانه درشت های فساد اقتصادی را معرفی کند و از این طرف شاهرودی در مصاحبه هایش هشدار می دهد که به دولتیان اجازه نخواهد داد با گزارشات حساب نشده سرمایه گذاری را در ایران با مخاطره روبرو کنند.به نمایندگان هم پیشنهاد می دهد که بروید قانون هایی بگذارید که معضل بیکاری را به عنوان فساد اکبر حل کند ! خدایا چه خبره تو این مملکت امام زمان.
چهارم:این پرداختن غلیظ و شدید به سفرهای جمکران و پخش کردن ویدیو کلبپ های فراوان در صدا و سیما هم برای این بنده خدا تعجب برانگیز شده است. که به دلیل عدم درک لازم از آن سریع می گذرم.
پنجم: لحن اروپا و آمریکا که البته شیطان بزرگ هم هست در هفته ی گذشته نسبت به ایران عوض شده و نرم تر شده است ! راستی چه شده است؟ امید که پشت پرده خبر های بدی نباشد.

0 نظرات: