۱۳۸۴ فروردین ۱۲, جمعه

رای ما ماندگار است Posted by Hello

عکس فوق را چند ماه پيش در شيراز گرفتم.آفتاب به شدت بر آن مي تابيد و از اين پوسترتبليغاتی جز قسمت های اندکی باقي نمانده بود.به دلايلی که ذيلاً به آن ها اشاره مي کنم به اين فکر افتادم که از آن يک عکس يادگاری بگيرم. قرار هم نبود آن را در نثرما بزنم اما توصيه ي دوستي باعث گرديد اين کار را انجام دهم. ذکر اين نکته هم خالي از فايده نخواهد بود که متاسفانه به دليل محدوديت نرم افزار مربوطه مجبورم کيفيت تصوير را فدای حجم اندکش سازم. به همين خاطر بايد به دليل کيفيت کاهش يافته عکس از دوستان عذر بخواهم.
1-اين پوستر، متعلق به ارديبهشت 1376 است، بنابرين تا لحظه ی عکسبرداری حدوداً 2600 شب و روز را طي کرده و 28 فصل گرم وسرد وبرف وباران را پشت سر نهاده است. حق بدهيد که اين طور ژنده گردد.
2- پوستر، مربوط به بخشي از گروه هاي حامي آقای خاتمي است که ظاهرا تمايل داشته اند به جاي هر عنوان دهن پر کن ديگری از لفظ« سيد محمد» استفاده کنند. َشايد آن روز اين عنوان اثرات قابل توجهي داشته است و باز شايد بنا به همان اعتقادات علی رغم گذشت حدود 7 سال همچنان بر تارک پوستر مي درخشد!
3- از« خاتمي» اثراتي مانده است اما، اگر کسي قبلاً به زيارت پوستر نايل نيآمده باشد قادر نخواهد بود از اين بازمانده، خاتمي را استخراج کند. يک نقطه ي کامل، دو نقطه ي ناقص، و چندين نمای نامفهوم اما متشکل تمام چيزی است که از آن مانده است!شايد با تمسک به سيد محمد بهتر بتوان به خاتمي رسيد.
4- با کمی دقت در عناوين گروه های حمايت کننده که در سمت راست و پايين تصوير حک گرديده است فقط نام« جمعيت زنان جمهوری اسلامی ايران» جا مانده و ساير گروه ها دچار صدمات جدی شده اند. بعضي گروه های حامی هم کاملاً محو گرديده اند. از نام« ائتلاف گروه های خط امام» هم عنوان« ائتلاف گروه های خط اما» مانده است. « ايثارگران » را هم با دفت بسيار مي توان يافت.
5- هر چند حاشيه ها هم دچار خوردگي شده اما به نظر مي رسد آسيب به مرکز و پايين تر ها به مراتب بيشتر از آن بالاترهاست.جالب است که حاشيه ای که بالاتر است سالم تر است! باور نداريد ، با چشماني تمام باز بنگريد.
6- آنچه خوب مانده و هر کسی قادر است آنرا ببيند و بفهمد و لمس کند، رای ما ست. البته هر چند ضربه ای هم به ما خورده ولی قابل درک است . بالاخره در اين همه آسيب، خدشه بر ما قابل پيش بيني است.
7- صبور باشيد تو را به خدا. چرا زود تصميم مي گيريد؟ نکند مي خواهيد رمز آن دود بر جا مانده از آتش قبلی را هم مکشوف سازيد؟

0 نظرات: