۱۳۸۳ تیر ۱, دوشنبه


فيلم کوروش کبير گرانترين فيلم تاريخ سينمای انگلستان

داستان زندگی کوروش کبير، پادشاه ايران و موسس سلسله هخامنشيان ، در گران‌‌ترين فبلم تاريخ سينمای انگلستان به تصوير کشيده می‌شود.
به گزارش روزنامه ديلی تلگراف، بودجه 90 ميليون دلاری اين فيلم از سوی يک شرکت سرمايه‌گذاری به نام شاياها تامين می‌شود و کارگردانی آن به عهده الکس جاوی، کارگردان جوان انگليسی خواهد بود. شاياها در زبان اندونزيايی به معنای نور است و اين شرکت از نظر تشکيلاتی با آقا خان، رهبر معنوی شيعيان اسماعيلی در ارتباط است.
سازندگان اين فيلم اميدوارند با ساخت اين فيلم علاوه بر دستيابی به سود اقتصادی، پيام صلح و نيکی را در جهان ترويج کنند.
ماريانا ايمبريکوس، از مديران شرکت شاياها، می‌گويد اميدوار است فيلم کوروش باعث ترويج سازگاری ميان مذاهب مختلف شود.
ايمبريکوس می‌گويد«ما می‌خواهيم به مردم اين پيام را بدهيم که پيروان مذاهب مختلف بايد با يکديگر با تسامح برخورد کنند. در واقع هدف ما فيلم‌سازی نيست، ما می‌خواهيم اين فيلم به خصوص را بسازيم.»
کوروش، پادشاه ايران و موسس سلسله هخامنشيان، به خاطر آزاد کردن بردگان، تسامح دينی و بازگرداندن يهوديان تبعيدی از بابل، پادشاهی عادل شناخته می‌شود. کوروش به فرمانداران خود دستور داده بود با مردم مانند فرزندان‌شان رفتار کنند.
علاوه بر اين، منشور کوروش، استوانه‌ای گلی که فرامين کوروش درباره حقوق انسان‌ها روی آن نوشته شده است و اکنون در موزه بريتانيا نگهداری می‌شود، نخستين قانون حقوق بشر جهان شناخته می‌شود.
ازنا ساندز، فيلمنامه‌نويس انگليسی فيلم می‌گويد «فيلم کوروش کبير فيلمی به عظمت لورنس عربستان خواهد بود.»
بازيگران فيلم هنوز به طور قطع مشخص نشده‌اند، اما از شون کانری برای ايفای نقش کوروش و آنجلينا جولی برای بازی در نقش ملکه کوروش، دعوت شده است.
در حال حاضر دو استوديوی بزرگ هاليوودی در حال مذاکره با شاياها برای مشارکت در بودجه فيلم و در اختيار گرفتن امتياز پخش فيلم در آمريکا هستند. استقبال از فيلم‌هايی چون گلادياتور، اسکندر کبير و تروا در سال‌های اخير، باعث داغ شدن بازار فيلم‌های حماسی و تاريخی شده است.
فيلم‌برداری اين فيلم در عرض چند ماه آينده در پاکستان يا تونس آغاز می‌شود

0 نظرات: