۱۳۸۴ مهر ۵, سه‌شنبه

عکسهای من...
Posted by Picasa


Posted by Picasa
Posted by Picasa


کلیسای نوتردام


به همت دوستی عزیز و مهربان، که خداوندگار از بلا نگهداردش، سه روز پیش به دیدن بنای تاریخی میدان و کلیسای نوتردام رفتیم.از قضا درب کلیسا باز بود ومراسم دعا برپا! به دنبال سنت حسنه ی گذاشتن تصاویر جالب در وبلاگ، اینبار این سه عکس را تقدیم آرش فتحعلیان می کنم تا از شرمنده گی چند روز مزاحمت ممتد ، بکاهم.
تذکر این نکته هم شاید بد نباشد که این همه جمعیت خود امده بودندو من هم برای نشان دادن جمعیت زیاد از هیچ تکنیک خاص یا تر دستی استفاده نکردم.
عکس های عجیبی هم از وین دارم که بزودی انها را هم تقدیم قاصدک دوست داشتنی و دوستان خوبش خواهم کرد.

۱۳۸۴ مهر ۱, جمعه

هفته ای برای جنگ
جنگ یا دفاع مقدس،فرقی نمی کند هر دو بد است و نامیمون.
من مدتی از جوانی خود را داوطلبانه در جنگ بودم. حالا که به قول قدیمی ها جو عوض شده است، وقتی این را می گویم،آنها که می شنوند در واکنش به این خبر چند دسته می شوند:
اول: یه نگاه به من می کنند و یه نگاه به شمایلم و گویی کار بدی کرده باشم در ظاهر لب و دهنشان تغییراتی داده دور می شوند.
دوم: مرا احمق دانسته و چند جمله ی جور واجور که پر از فحش ادبی است نثارم کرده و دور می شوند.
سیم: به به و چه چهی کرده و از اینکه گذشته ای چنین درخشان داشته ام به من احسنت می گویند.اما کمی بعد تر که امروزم را مرور می کنند، یکباره رنگ عوض می کنند.
و ...

۱۳۸۴ شهریور ۲۲, سه‌شنبه

inja Farsi nemitavan type kard. ama farsi mitavan fekr kard.

salam bar jamie doostan khoob.shayad in avalin va akharin bari bashad keh man majboor shavam FINGILISH type konam. mara samimaneh afv konid. zaheran farda gharar ast rise jomhoore keshvareman be USA beravand.bad nadidam dar rastayeh hemayat az doostaneh do atesheh Hezbolah pishnahadi bedeham:
1- pishnahad mikonam blafaseleh pas az residaneh aghayeh Ahmadi nezhad be sazmaneh melal, yek rahpeimaie azim dar hemayat az andisheh zedeh Amrikaiee ishan rah andakhteh va barayeh taghlizeh harche bishtar an chandino chand akse reisjomhooreh Amrika ra atash bezanim.
2- parchameh USA ra rooyeh asfalteh khiyaban bekeshim va rooyeh an ra lagadkoob konim.az filmbardaran seda va sima ham taghaza konim,tarjihan,shamayeleh asabanio por boghzeman ra hineh rezheh bar parchameh Amrika be karrat neshan dehad.
3- chand parchameh ziba va to cheshm boroyeh Amrikar ra amadeh kardeh va bedehim dasteh chand javani keh tarjihan risho sebili shabiheh bazi az goroohayeh zabanam lal teroristi darand, ta ghayooraneh parcham ra be atasheh sholehvar besoozanand.
4- khatib namazeh jomeh Tehran va chand shahreh bozorgeh keshvar ra ham tashvigh konim ta dar khotbehayeh gharayeh khish ta anja keh dar tavan darand bar Amrika va aznabash betazand va mahkoom konand.bad az anham daghigheh be daghigheh namazgozaran be avayeh boland faryadeh marg bar Amrika sar dehan. ta koor shavad har ankeh natvanad did.

۱۳۸۴ شهریور ۱۳, یکشنبه

دولت اسلامي ، مانور جديدي که چيزي را نشانه رفته است
1- انقلاب 1357 با شعار ظلم ستيزي و نجات کشور از حکومت خودکامه و استبدادي سلطنتي، به دست مردم به فرجام رسيد و تاج و تخت را سرنگون کرد.اين به معناي نه گفتن به حکومت يک نفر بر سرنوشت ميليوني ملت بود.
2- هر چند در بحبوحه ي انقلاب نظرات متفاوتي در چگونگي نظام جديد سياسي مطرح بود اما نهايتاً عنوان جمهوري اسلامي ، اتنخاب و به راي ملت گذاشته شد.بنابراين دو عنوان جمهوري و اسلامي شالوده نظام سياسي پس از حکومت شاهنشاهي را تشکيل داد. 3- اکنون انقلاب 57 بيست و هفت ساله شده است. يکبار قانون اساسي آن بازنگري شده است،شش رييس جمهور انتخاب و يکي از آنها را نيز عزل کرده است،هفت انتخابات پارلماني داشته و البته با رحلت رهبر انقلاب ، رهبري جديد را نيز تجربه کرده است. در کنار اين اتفاقات خاص، مواردي چون مجلس خبرگان ، شوراي نگهبان ، شوراي انقلاب فرهنگي و چندين و چند ارگان حکومتي، اولين تجارب سياسي ملت، پس از حکومت محمد رضا پهلوي تلقي مي شود.چندين سال جنگ،که بر آن عنوان دفاع مقدس نهاده شد و جان باختن هزاران انسان پاکباخته و جان بر کف نيز بيانگر نگرش ايدئولوژيک به نظام سياسي بود. شهيد و شهادت آثار پر نفوذ و اثر گذاري بود که تا زمان کنوني نيز ادامه دارد و بسياري از تحولات گذشته و حال نظام حکومتي ايران به مدد چنين نگرشي به سر انجام رسيده است و گرنه جنگ ايران و عراق چند روزي بيشتر دوام نداشت و اکنون چيزي جز اين بود که هست.
4- حال پس از بيست و هفت سال، مسئولين نظام دوباره بر آن شده اند که دولت اسلامي داير سازند.براي من به عنوان يک شهروند و البته کسي که مدتي از عمر خود را در آن بيست و هفت سال،و حتي جنگ گذرانيده چند سوال اساسي مطرح است
.الف- به جرات مي توان گفت که نتايج بسياري از تند رويهاي اول انقلاب و عملکرد غير متعارف بعضي گروهها باعث گرديد نسل دوم و سوم انقلاب از مفاهيم اسلامي فاصله گرفته و از بعضي از نماد هاي اسلامي نظير روحانيت نيز رويگردان شوند. فيلم مارمولک فقط بخشي از آفت هاي دين سالاري افراطي را به رشته تصوير سپرد.در زمان کنوني چه چيزي از اسلام عمل نشده است که دولت کنوني قصد اجراي آن را دارد
.ب- ادعاي دولت اسلامي به اين منزله نيست که دولت هاي قبلي و حتي دولت خود مقام رهبري هم اسلامي نبوده است؟
ج- مردم ايران اگر در انتخابات نهم به آقاي احمدي نژاد راي دادند با نگرش دولت اسلامي بود يا دولت مردمي؟
د- اگر چهار سال ديگر، و با اين کابينه غير مجرب باز مملکت گامي به عقب نهد تکليف مردم و اسلام به کجا خواهد انجاميد؟
ه- دولت اسلامي شک بر انگيز است، شايد هدف چيز ديگري باشد.خدا کند اگر قصد سويي در کار باشد سريعاً خود را بنمايد. و به نظر من در طول ساليان پس از انقلاب مردم تمامي ناکارآمدي ها و عقب ماند گي ها را به حساب روحانيت نوشت و در اوج بحرانها دين در تعرض دوم بود اما متاسفم که بگويم از اين به بعد دين براي دوين بار در چالش جدي قرار خواهد گرفت. نسل چهارم انقلاب در راهند. شايد آنها تکليف را يکسره کنند مگر آنکه دولت اسلامي راهي نو و جديد پيمايد و اعتماد از دست رفته ي مردم را به خود باز گرداند.